Rijetko nam se dogodi da nam se ukaže prilika za velika djela. Ali svijet je pun prilika za učiniti mala.

subota, 12. svibnja 2012.

Upoznavanje s volontiranjem


Hello moji bloggeri :)
Stiže i moj prvi službeni post o volontiranju. 
Oni koji još nisu sigurno što je to točno,
pokušat ću ukratko objasniti.

Riječ volonter (franc.volontaire) označava osobu koja besplatno obavlja neku službu, dakle volontirati znači besplatno služiti. U svijetu su volonterstvo i volontiranje definirani na različite načine i imaju različite dimenzije, ali se može slobodno reći kako je u svojoj najširoj definiciji volonterski rad neplaćeno, nekarijerističko, neprofitno, slobodno izabrano djelovanje koje se javlja u različitim oblicima.
 Dakle, volontirati zapravo znači odvajati svoje slobodno vrijeme u svrhu pomaganja nekome u različitim poslovima, od pomoći starijim i nemoćnim osobama, brige za okoliš i životinje, pokretanjem raznih peticija i prosvjeda, promicanjem kvalitetnijeg života mladih… Popis je ustvari beskonačan.

Upravo na svemu tome temelji se i definicija volonterstva koju je prihvatila Republika Hrvatska (Zakon o volonterstvu NN 58/07) koja kaže: „Volontiranjem se, u smislu ovoga Zakona, smatra dobrovoljno ulaganje osobnog vremena, truda, znanja i vještina kojima se obavljaju usluge ili aktivnosti za dobrobit druge osobe ili za opću dobrobit, a obavljaju ih osobe na način predviđen ovim Zakonom, bez postojanja uvjeta isplate novčane nagrade ili potraživanja druge imovinske koristi za obavljeno volontiranje, ako ovim Zakonom nije drukčije određeno“.

Kako bi bolje shvatili sam proces volontiranja, mislim da bi bilo zapravo dobro početi od pojma filantropije. Ne znam koliko vas je upoznato s tim pojmom, naime, filantropija je poticaj na dobrotvornu akciju. Ona podrazumijeva aktivne pojedince i grupe koji u organiziranim i poticajnim okolnostima na različite načine promoviraju i unaprjeđuju rad za opće dobro. Filantropija može postojati u matrijalnom obliku, kao takva ona se odnosi na davrivanje novca u dobrotvorne svrhe, ali i ulaganje u zajednicu kroz različite zaklade te neprofitne organizacije. Osim materijalnog oblika, prisutan je oblik koji podrazumijeva koncept ulaganja slobodnog vremena, znanja i vještina kroz različite oblike volonterskog rada.

Da zaključimo, volontiranje je sloboda izbora, dakle nitko nije prisiljen volontirati ako to ne želi i smatra da od toga neće imati neke koristi. Za volontiranje se trebate odlučiti zbog toga što osjećate želju, a ne dužnost.
Moje mišljenje je da volontiranje sadrži brojne potencijale u sebi od izgradnje solidarnosti i suosjećanja do osobnog zadovoljstva, koje koristi još donosi, pročitajte u mojim idućim postovima :)

Veliki pozdrav svima koji me prate :)

2 komentara:

  1. Ćao Rebeka :)

    Zaintrigirala si me svojom temom, prvenstveno jer sam imao malo drukčiju percepciju volonterstva, a s druge strane mi se čini da je to odličan način kako izgraditi sebe kao osobu što se tiče solidarnosti i marljivosti. Drago mi je poznavati osobu koja se tako predano upustila u sve to, te se nadam kako ću se i ja jednog dana uključiti u volonterstvo :) Pozdav

    OdgovoriIzbriši
  2. Hvala Marko. U idućim postovima slijedi više informacija i o tome gdje se možeš uključiti u volontiranje pa nastavi svakako pratiti blog :)

    OdgovoriIzbriši